Laser....

Lasershow hette det vi var på idag, jag följde med lillefars klass på utflykt och det var nog tur det.
Vi åkte redan åtta imorse, framme fem i nio. Väl där fick vi vänta en liten stund innan vi fick komma in. Mycket barn.
Showen började med lite experiment, vissa intressanta andra nästa lite löjliga. Sen så sa de att lasershowen skulle börja och att det skulle bli lite blixtar. De sa ingenting om att ljudnivån skulle vara så man fick ont i öronen ej heller att blixtarna skulle komma först. Lillefar blev så rädd att jag trodde han skulle kissa ner sig :( Han flög upp och var alldeles hysterisk. Han satt i mitt knä och grät nästan hela tiden. En annan mamma som var med fick gå ut för hon klarade inte ljudet. Så där fick de lite minus.
Han grät när vi gick ut men lugnade sig lite efter en stund.
Efteråt åt vi medhavd matsäck och begav oss till trädgårdsföreningen en stund innan bussen gick.
När jag sen skulle gå för att möta Ronja så ville ha vara hemma, J var hemma oxå, jag hann låsa dörren innan han kom gråtandes och ville gå med. Så det satte sina spår.....
Nu ska jag laga lite käk, idag blir det makaroner o korv. Ska se vad jag hittar i frysen att ha till.
Tjing från en tröttizzzzzz....

Kommentera här: