♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.

Ett annat ögonblick, hur ska man tyda det?
Ett annat ögonblick är när jag får reda på att min pappa
var död. Jag minns det som det var igår. Det har snart
gått 23 år.
Jag och kompisen hade varit på bio och när vi kom hem
satt mamma med telefonluren (mamma o pappa var skilda)
i handen och ett konstigt uttryck i ansiktet. Pappa är död,
sa hon.
Det är ett av de ögonblick som etsats sig fast.
1 Jessica:

skriven

Hu, vilket minne. Jag har "bara" förlorat min morfar som varit sjuk sen länge när han dog. Jag kände honom inte så bra för han bodde långt bort så visste sörjde jag men det var ingen svår sorg. Men jag minns exakt ögonblicket jag fick veta att han gått bort, vad jag gjorde, hur det kändes, vad jag tänkte. Sånt skrämmer mig i mitt framtida yrke, att vara budväraren. Jag har redan erfarat fem dödsfall och jag är inte färdigutbildad ännu. Kram

Kommentera här: