Påsklov, sol, bara

vara, det är skönt det.
Igår var vi iväg till Ytterby och city gross en sväng, sen blev
det altan på eftermiddagen.
Idag har vi varit till lilla mormor och lille morfar, det är så
jäkla tufft att se dem som de är. Det är inte min mormor och
morfar, jag vill ha dem som de var när jag växte upp.
De har alltid funnits där, behövde man så ringde man till
dem, de ställde upp om de kunde.
Hos mormor och morfar var man när mamma jobbade, så
det är jobbigt när de blivit så här.
Jag hade en dröm om att de skulle må bra fram tills de inte
orkade längre, men så blev det inte. Morfar är trött, så trött
och mormor pratar ju inte efter en stroke. ;(
Men det är ju livets gång, tyvärr.
Efter vi var där så blev det lite lunch och sen promenad till
dagis och hämtade lite pyssel som Robin gjort. Promenad
hem igen med lite stopp på vägen.
Ronja träffade kompisen och lekte en stund och Robin träffade
dagiskompisen således Ronjas kompis lillebror.
När de lekt en stund så gick vi vidare och såg några tår på
ett balkongräcke och de tillhörde fd svägerskan L, så det blev
några ord där med.
Middagen bestod av kokt kött och potatis, och tiden däremellan
spenderades på altan :)
Nu slappar jag framför tvn och ska snart krypa till kojs.
Kramizzzzzz

Kommentera här: