Summasummarum.....

Skit pommefrit sicken vecka vi haft :(
Det började på måndagen med att mannen kom hem och hade huvudvärk,
sen fick han feber, tror vi, vi hade ingen fungerande febertermometer. Så
han la sig med dubbla täcken, så det blev en natt som var sådär. Sen på
tisdagen så gick barnen till skolan och dagis och vi var hemma, jag fick åkt
och skaffat en termometer så vi kunde kolla om det var feber, snacka om
feber, 39,6, så han försökte ta ner den med tabletter men huvudvärken
tog knäcken på honom och jag fick köra upp till akuten med honom. In där
och jag tillbaka för att hämta hem kidz, sen gick jag runt och gjorde ingenting
eftersom jag inte visste när det blev att jag skulle hämta eller om jag inte
skulle det. Vid fyra så ringde han och sa att jag skulle komma, han hade halsfluss
och fick en dunderkur pencillin. Hem och bädda ner honom och själv la jag
mig på soffan, det gick bra till klockan var tre då jag vaknade av han ropade
på mig och ville ha mer tabletter. Suck, det blev en tuff natt då med.
På onsdagen så gick alla till skolan och dagis och vi gjorde ingenting, åkte för
att hämta hem Robin och möttes då av en lite ledsen kille som redan var
påklädd och längtade efter oss. Han mådde inte så bra men ingen feber,
dock somnade han redan kl halv sex och sov till morgonen. Så på torsdagen
var han hemma men det är ingen fara med honom. Det blev en tuff natt
ändå pga att han kom in och ville sova hos oss, vi får då inte plats så jag
brukar flytta ut på soffan men vaknade då av att han var jätteledsen och
hittade inte mig. :( Så vi fick lägga oss hos honom.
Imorse var det tufft att gå upp kan jag säga men det gick och vi fick iväg
de som skulle iväg, se åkte vi och kollade lite på lite saker. Vi behövde inte
hämta Ronja idag för hon är utlånad till mormor. Hon ska vara där i helgen
som det ser ut.
När vi var iväg fick vi ett sms från J att han skulle gå hem för han mådde
inte bra, okej, han vet vad som gäller om man går hem.
Så ja, det återstår att se vad som händer mer i familjen Rydbergs hem......
Just nu känns det extra gott att det är fredag och ledigt imon.
Jag önskar alla en trevlig helg, vi ska försöka ha det....
Kramiz
"Räknar du år blir livet kort,
räknar du dagar-går livet fort.
Räknar du timmar - varar det en stund,
men längst varar livet
om du njuter varje sekund"
1 Lena:

skriven

-Hoppas ni är kryare nu.



Tufft du har det när de dina blir sjuka, alla ropar på dig på natten när du också behöver sova, även de stora!?

Hoppas verkligen att du får vila den dagen du blir sjuk.



Kram Lena

Kommentera här: