Ett evigt pusslande

Denna vackan har varit ett evigt pusslande. Lillefar är sjuk och har varit hemma hela veckan.
I måndags var mamma hemma med honom, på tisdagen jag, på onsdagen körde jag honom till mamma kl 6 på morgonen, igår var pappa H hemma och idag är jag hemma för jag är ledig. Så det har varit lite jobbigt. Det som är mest jobbigt är att han började i lördags med ögoninflammation och på måndagen blev han jätteförkyld och piper och rosslar. Febern dök upp efter ett tag. Vi ska till doktorn kl två så han får lyssna och se om vi behöver bricanyl. Tösabiten ska oxå med för hon har oxå hosta, det får hon varje gång hon blir lite snorig.
Planerna för eftermiddagen är att gå till läkarn, handla och fixa middag. Pappa H kommer snart hem så han får ta över medans jag handlar. Lite dumt att ta ut en såpass förkyld unge.

Ha en riktigt skön helg, det ska jag försöka ha....:)
1 Julia:

skriven

Hej gumman! Jobbigt när det blir sådana veckor. Så hade vi ju det innan vi fick dagis, men nu är det bättre som tur är. Vad sa läkaren? Min systerdotter som är snart tre har fått rs, kan det vara det R har? vi har haft en lugn kväll, men vid elva började Sannaskrutt att kräkas och har gjort det en gång i halvtimmen sen dess. Avskyr när de små blir dåliga, man är så maktlös!
Kram på er!

2 Julia:

skriven

hej igen gumman! Tack, hon mår bättre nu, har inte ätit så jättemycket men är pigg och glad. Vi är hos mormor och morfar och hon är sååå lycklig.
Stackars R, hoppas han får bli bättre snart. Ja, du vet ju vad jag tycker om läkare just nu, jag är tyvärr inte förvånad...
KRAM!

Kommentera här: