40?

Vad är det igentligen? Bara en siffran....
Bara en siffra på ett papper som visar att man är så gammal.....
Skit alltså vad hände? 40 år, det var ju igår man var 20 och livet lekte,
om några dagar är man dubbelt så gammal och livet leker inte så
mycket längre. Mycket allvar har smugit sig in bakom knuten,
tonårsbarn och allt som hör det livet till.
Men, hallå min mamma var 41 när jag träffade min man....
Och min pappa hade precis fyllt 40 när han valde att ta sitt liv :(
Det kan jag idag ha lite mer förståelse för än när jag var 20 och tyckte
att det var rätt dumt. Men alla människor har ett eget val.
Har idag ju en som är lika gammal som jag var när det hände och
det är mycket som händer i den åldern.
Sen har jag snart en tonåring, hallå, Emil är väl inte å stor, men joho
det är han. 13 år :)
Lite funderingar så här på morgonkvisten....

Kommentera här: