Eloge....

till alla er därute som orkar jobba som lärare, det är ett tufft jobb,
men ni gör ett kanonjobb.
Jag är just nu och jobbar som syslöjdslärare och det är kul, mindre kul
är att höra kommentarer av föräldrar "jasså, det är du som inte kan nåt".
Jag kan sy och jag är hyfsat bra på det. Men kommer man in som vikarie
så är det inte så lätt om den innan har dragit igång stora projekt och
man måste försöka tänka hur den personen har tänkt.
Dessutom har jag tolv/tretton elever som drar i mig och jag vet inte
namnen på dem, ska dock inte dra alla över en kam, några är faktiskt
riktigt duktiga.
Ja, ja, jag blir en erfarenhet rikare.
Sen har vi det kämpigt hemma oxå med pyssel med att köra och hämta
J, han kan ju inte ta sig till skolan själv. Idag var han hemma för det är
tufft med allt och det kan man förstå. Så idag fick jag gå hem på båda
rasterna för först hade Ronja glömt sina glasögon, så hem och hämta dem
och ge J lite mat, sen var det hem nästa rast för att fixa lite käk till både
mig och J, så det var spring....
Så idag känner jag mig trött....zzzzz.....
1 micaela:

skriven

Det är inte första gången som en förälder kommenterar något som denne inte har någon aning om. Så du måste nog stänga öronen. Mamma hade inte sett till att du fått jobbet om hon inte trodde att du skulle klara av det.

2 annelie:

skriven

hwj jag vet att det är tyff att vara vikarie kram

3 Ewa S:

skriven

Det är inte första gången denna förälder kläcker en dumhet Miccis. Men Annica och jag har en plaaaan MOAAA

Kommentera här: