Tjena mors godingar

Dagen har varit hektisk och nu är den äntligen till ända.....
Nu väntar idol och sen nanna kudden..:)

Idag började vi med att sjunga skönsång för dottern, hon fyller
sju idag. Sen göra iordning henne för korttagning i skolan. När
vi väl kmmit iväg upptäcker vi att grannens kanin rymt. Hann
inte göra något åt det just då, men lovade pojken, han går
i tösens klass, att jag skulle ordna det och fick gå på kaninjakt
när jag kom hem. Hittade som tur var den och fick in den i buren
igen, skönt.
När väl det var gjort så blev det promenad till allum för att fixa
lite inför helgen. När jag strosat där en stund så mötte jag
brorsans sambo för att kika på tyg, hittade ett som föll henne
i smaken. Så nu ska jag sy en bärsjal till dem.

Sen hem och iväg och hämtade tösen och kunde berätta för
grannpojken att kaninen var på plats.

Väl hemma så blev det kokosbollbak och lite plock innan det
blev middagslagning.

Sen blev det fika på cheesecake och kokosbollar, gott!!!

Nu är det idol som sagt och jag säger som jag brukar.....
/Tjing!!!

Kommentera här: