Är så j***a trött.....

på hela skiten just nu.
Inte nog med att sonen har lite problem i skolan nu har även dottern
det. Det började för ett tag sen då vi fick reda på (inte på rätt sätt)
att de hade vattenläcka i taket occh flyttade på ungarna. Så när
man kom för att hämta så var det inga barn i klassrummet, de var
ingen som visst var de var men de dök upp till slut. Då har de
fått ett tillfälligt klassrum i omsorgsrummet på fritidsgården eller
så. Det är ingen bra lösning men men. Vattenläckan har resulterat
i mögel och det är ju inte så värst bra....
Nu har dottern börjat klaga på huvudvärk och har ringt efter mig
flera gånger, detta pga av att hon sitter bredvid en som inte kan
hålla tyst och inte gör som fröken säger, så imorgon ska jag prata
med fröken för att lösa situationen.
Jag kan bara säga att det ska bli så förbannat skönt med sommarlov,
visst finns det inga pengar eftersom ingen av oss har fått något jobb,
men vi behöver inte ha så mycket. Vi ger våra barn tid och kärlek ist.
Nu ligger jag i för att få jobb till hösten och hoppas att det löser sig,
har sökte en del nu.
Till råga på allt så ska en underbar fröken på dagis sluta, jag förstår henne
till fullo men det känns lite skumt.
Så det känns som det blivit lite mycket av jobbiheter just nu, igen....
Denna vår går som sagt till historien med allt som varit.

Nu blir det lite tv innan sängen kallar.
Kramiz

"Ta hand om dig, finns bara en som du"

1 Jessica:

skriven

Usch vad jobbigt med skolan. Man känner sig alltid så hjälplös, man vill ju bara barnens bästa men vet inte hur man ska göra. Trist att ni inte har jobb, men försök att njuta av en skön sommar ihop med barnen/familjen, barnen uppskattar vår tid och kärlek mer än dyra nöjen.



Ps. Vilken underbart citat, det ska jag försöka minnas och sno med mig ;)

Kommentera här: