Åhhh, vad jag vill ha....

massa tid, massa pengar och en massa allting....
Nä, skämt åsido, jag vill ha tålamod, ork och kraft
att göra det man vill och klara av både snart
tonåring och trotsig treåring på samma gång.

Dagen har varit rätt händelserik, började den med
bråk med dottern. Glömde ju hon är i minitonåren,
ska tjafsa om allt och grinar för allt mellan fel
ord till fel kläder. Så hon var ledsen när jag skulle
lämna men vi blev kompisar, dock inte tillräckligt
då fröken ringde efter en stund och jag fick prata
med tösen. Det blev dock bra och hon var kvar på
skolan.
Sen var jag med E till idefixstudien, intressant.
Han skulle lämna urinprov och den burken glömde
vi hemma :( Fick ringt pappa H och han kom susande
i en elbil med den. E fick göra en massa prover och
sen skulle han ta venprov, det gick dock inte så bra.
Han fick inte äta innan så han var lite snurrig innan
och när de tar provet så började han må illa och fick
lägga sig med benen högt. Det gick över hyfsat efter
en stund men för säkerhets skull fick han följa med
mig hem.
Lillefar har varit ledig, så när E mådde lite bättre så
åkte vi till Allum en sväng. Kollade efter present till
Ronja som fyller sju på onsdag. Hittade inget så jag
åker till backaplan imon.
När vi varit där och kommit hem och ätit så gick vi
och hämtade Ronja. Sen blev det lite plock innan
vi åkte till dansen, medans Ronja dansade var vi på
biblioteket och lånade lite böcker.
Hämtade Ronja och åkte hem och lagade lyxmiddag
igen, köttbullar och makaroner ;)

Nu är det slappa som gäller för allt är under kontroll
för morgondagen. Två av fyra tar kort imon, en på
onsdag och en på torsdag, tror jag.

Nu säger jag..............
/Tjing!!!

Kommentera här: