Onsdagen..

I onsdags när klockan var strax efter tolv rinde det på min telefon, jag var på jobbet och skulle precis
börja diska efter dagisbarnens lunch. Jag ser att det är från fritids och tänker att någon blivit sjuk.
Döm om min skräck när fröken i telefonen säger att Ronja har ramlat och slagit munnen, jag vet inte hur 
farligt det är för jag vågar inte titta. Jag kommer sa jag bara och fick kasta och springa. Det gick lite för
fort upp till skolan och väl där hittar jag en storgråtande Ronja med blodigt papper för munnen och en väldigt 
skärrad fröken. Jag lyfte på överläppen och ser tänder som blivit intryckta och en svullnad som var
grotesk. Underläppen blev svullen men tänderna där klarade sig. 
Tog med mig dottern och fick kommit iväg till tandläkaren, fick en tid jättesnabbt och Ronja var
jätteduktig. De tog bilder och undersökte, sen ska vi tillbaka på onsdag.
På torsdagen, alltså dagen efter, så fick hon 40 graders feber så vi fick åka till läkaren för att se var det var, 
det hade blivit inflammation och hon fick pencillin. Feber är dock inte helt borta men hon mår
bättre, har lite svårt att äta men det kommer väl.
Detta har gjort att jag mått lite dåligt de här dagarna, men vad ska man göra.

1 Jessica:

skriven

Jösses vilken otur! Inflammation och allt, just tänderna är man så orolig över. Är det mjölktänder? Förstår att du mått dåligt, tur att du jobbar ganska nära, mig hade det tagit en timme till dagis. KRAM

2 Bodil:

skriven

Vännen!!! Du vet var jag finns och du vet att du kan ringa när som helst. Kram Ronja från oss.

En stor kram till dig oxå.

3 Julia:

skriven

Stackars lilla sessan, vilken pärs! hur är det med henne nu? Hoppas hon klarar sig utan bestående men!

Kram till er alla!

Kommentera här: