Idag

Idag när jag kom till jobbet (städar på en skola) så gick jag glad i hågen in och började, det kändes okej. När jag gjort min ena sida av lektionsalar och ska börja med den andra ser jag en dörr som är öppen som inte ska vara det. Jag gick dit och tände och kände mig väldigt olustig, det hade varit inbrott. Jag ringde kollegan och sa detta, sen var jag skraj för tänk om någon hade varit kvar inne. (Jag var ensam i just den byggnaden), sen började det droppa in lite folk och då kändes det bättre. Men roligt var det inte, vi trodde först att de tagit datorer men det visade sig att de tagit en dator som inte funkade. Men vi fick sopa en herrans massa glas...:(

Det var ingen rolig morgon...

Annars rullar livet på i 180 som vanligt, hinner inte hem förrens det är dags att lägga sig känns det som och ändå  jobbar jag förmiddagar...

Tjing, nu är det duschen som gäller efter ett pass på crosstrainern. VÅRRUSET here I come......
1 Julia via En häxa på vift:

skriven

Hej gumman!

Nej usch vad otäckt det är när det blir så! Vi har ju varit med om det ett par gånger, så därför jobbar vi aldrig själva, men alla arbetsplatser har ju inte den lyxen...

Vad duktig du är som tränar på inför Vårruset! Jag har varit ute och stavat idag på morgonen.

Barnen var superduperfina i sina dräkter! Jag hade kommenterat på dem, men såg att det inte fanns där så det blev väl något fel.

Stor kram på dig gumman!

2 Cecilia:

skriven

Men fy vad olustig - förstår att du blev lite skraj.....vilken tur att de inte var kvar...usch usch.



Heja på med träningen - var sugen ett tag att satsa på GBG-varvet men så fick jag hälsporre så jag kan ju knappt gå vissa dagar, ännu mindre springa - det får bli ett annat år.



Vilka fina dräkter du sytt....såååå söta barnen är....Ronja är fin i sina glasögon - ska till ögonläkaren med vår Emma i början av december, får se om hon får glasögon också, hon skelar lite



kram på dig

3 Jenny & Benjamin:

skriven

Ah, inbrott är alltid läskigt, vi hade det flera gånger på gamla jobbet - blev av med datorer och tillbehör och ibland var det bara ren vandalisering. Trist.

Vårruset känns väldigt avlägset just nu ;) men det är väl om man börjar nu man har chans att komma i form.

Kramar från oss.

4 Bodil:

skriven

Tråkigt att läsa om inbrottet=(



Träna nu riktigt ordentligt för det gör ju inte jag:( Fast jag borde ta mig i kragen...



Ett litet tips till dig och alla andra, gå in på min blogg och läs dagens inlägg.



Hejsan svejsan!!!!!!!

5 Bodil:

skriven

TACK vännen!!!!!!!



Kram:)

6 Jessica:

skriven

Åh vad trist att du inte kunde komma med! Jag hade inte kollat på aff så jag räknade (naivt) med att alla kunde. Hoppas att vi kan ses snart igen. Annars kanske jag o barnen kan kika förbi hemma hos dig någon dag. Vi bor ju inte så långt bort. Kram

7 Julia:

skriven

Stort grattis till jobbet gumman! Det är alltid skönt att veta vart nästa lön kommer ifrån och att få lite kontinuitet i tillvaron! Stor kram!

8 Jessica:

skriven

GRATTIS!!! Jag läste inne på Julias sida! 6 timmar om dagen måste väl vara super? KRAM

9 Jessica:

skriven

Jag ska läsa till sjuksköterska så jag kan bli barnmorska någon gång i framtiden.



Låter som jätte bra tider, jag har ångerst över dagistider nu när jag börjar skolan. Är bortskämd med 15-timmars och vet inte hur vi ska överleva heltid.

Kommentera här: