Lite nytt om allt...

Ja, var ska jag börja..???
Det mesta med min man har lagt sig, känns okej.
Jag är arbetslös och är inne som timvikare inom stöd och service, inte så mycket att göra dock, de verkar som de sköter mycket genom att lösa det själva.
Barnen har det bra och vi är ute mycket nu när det varit så fint väder.

När vi var och handlade häromdagen fick jag reda på en väldigt tråkig sak. En vän till mig (har inte haft kontakt så mycket det sista), hennes mamma har gått bort. Kändes så fruktansvärt sorgligt att få reda på för jag vet hur mycket mamman betydde för henne. Så här kommer en stor varm kram om du mot förmodan läser det.

Sen får jag krupp på att det spelas boll mot ett plank vi har på vår gård, inte för att det är jobbigt att lyssna på utan för att man är livrädd för att bollen ska komma farande genom rutan. Vår lägenhet ligger precis i farosonen, även vår rabatt med spalje och blommor. Usch, det är inte kul...:(

Sen hände en verkligt läskig sak idag: Ronja var ute och lekt och klättrade som vanligt i klätterställningen, vi är inne och så hör vi bara ett vrål. Jag springer ut och får se en liten tjej komma gående imot mig, "ja, tänkte jag, hon har inte slått sig så farligt" men sen fick jag se... Hon hade bitit sig i tungan och inte bara sådär lite som man kan göra utan de fyra översta tänderna fram hade gjort ett jättehack i tungan. Vi bara tog vatten på en trasa och åkte. Vi åkte till akuten och hon fick smärtstillande och de tittade på det. Det finns inte så mycket man kan göra med tungan utan vi fick åka hem med rådet att om det skulle bli något annat så skulle vi komma tillbaka. Jag kan säga som så att hade vi inte fått det rådet hade vi nog suttit där än. Det var hur mycket som helst att göra, en stor eloge till alla som orkar jobba på akuten.

Så jag vet snart inte vad man ska göra, inom loppet av några månader har jag varit på akuten med alla barnen. J skadade foten och fick röntgas, E hade ont i magen som visade sig vara förstoppning, Ronja har nu bitit sig och lillefar har bränt sig. Plus allt som varit med min man.

Måste ju bara få säga att jag fick, efter en väldigt jobbig eftermiddag, min medalj från VÅRRUSET. Vet inte min tid men jag har nu gått/sprungit det 15 gånger, jag började 1994...Har inte missat en medalj...

Ha det nu så bra alla och var rädda om varandra....
1 Bodil:

skriven

Stackars lillfia, krama om henne från oss.
Det är ni som skulle ha de orden: "Ha det nu så bra och var rädda om varandra..."

Ta hand om dig tjejen så hörs vi. Kram:)

2 Julia:

skriven

Hej gumman!
Usch, nu börjar det bli mycket för er! Tänker på dig och familjen ofta och har pratat flera gånger med chefen om extrajobb. Skulle det dyka upp något har hon lovat att jag ska få fråga dig först.
Stackas lilla R! Min systerson gjorde en liknande sak för några år sendan, det gör ont och är jobbigt, men brukar ordna sig ganska bra. Hur är det med lillemans hand?
Hör av dig om du vill träffas någon gång!
Stor kram och ta hand om ER! Kram

3 morsan:

skriven

ni vet att jag finns
kram morsan/svärmor/mormor

Kommentera här: