Utmaning

Utamand av Bodil:

1.Vilken bok läste du senast?
Läser brunstkalendern

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Vet inte...

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Har inga böcker framme, lånar mycket på biblioteket

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Jag tänker inte på det.

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Mycket går på omslag, annars läser jag baksidan och ser hur den är på första sidan

6. När blir en bok för lång?
Om den är tråkig så kan den vara för lång, även om den egentligen är kort.

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Nä, svenska om jag ska läsa annars får det vara.

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Tror det är den jag läser nu, brunstkalendern

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
JAA,

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Vi har uppslagsverk annars är det tunt

Och nu skickar jag utmaningen vidare till:
Julia

Kommentera här: